Declarație privind protecția datelor cu caracter personal

Declarație privind protecția datelor cu caracter personal

1. Înregistrarea datelor cu caracter personal ale cumpărătorului magazinului online pe site-ul www.herbatica.ro (denumit în continuare „clientul”), care este operat de Herbatica, s. r. o., cu sediul în Piešťany, Komenského 20, Cod poștal 921 01, Republica Slovacă, număr ID 50 176 374, CUI: 2120 198 454, număr ID TVA: SK2120 198 454, înregistrată în registrul comerțului al Judecătoriei din Trnava, secția Sro,dosar numărul 37096/T, este conformă prevederilor din Legea nr. 18/2018 Coll. Legea privind protecția datelor cu caracter personal (denumită în continuare „Legea”) și a Regulamentului general al Parlamentului European și al Consiliului nr. 2016/679, prelucrarea datelor cu caracter personal ale cumpărătorului (denumită în continuare ca „GDPR”).

2. Comerțul electronic este supus altor reglementări legale speciale, cum ar fi Legea nr. 351/2011 Coll. privind comunicațiile electronice, astfel cum a fost modificată și Legea nr. 22/2004 Coll. privind comerțul electronic și modificarea, Legea nr. 128/2002 Coll. privind controlul de stat al pieței interne în materie de protecție a consumatorilor și modificarea unor legi.

3. Potrivit legii, operatorul de comerț electronic nu este obligat să desemneze o persoană responsabilă. Obligațiile operatorului în protecția datelor cu caracter personal nu depind doar de cine este persoana în cauză (client înregistrat, client potențial, viitor client), ci de scopul în care sunt furnizate datele personale ale persoanei în cauză, în calitate de client al magazinului online, care sunt procesate. Operatorul poate să prelucreze numai acele date cu caracter personal, care sunt necesare pentru scopul dat, adică acele date de care are într-adevăr nevoie, pentru îndeplinirea scopulului specificat.

4. Operatorul obține și prelucrează datele cu caracter personal necesare ale clienților săi, de care are nevoie pentru scopurile:   

a) procesarea comenzii - nume, prenume, adresă, număr de telefon, adresa de e-mail a clientului, pe baza cărora clientul poate fi identificat prin numele și prenumele, numele și prenumele conducătorului societății comerciale sau proprietarului unic, numărul de identificare, numărul de identificare fiscală, CUI, numele societății comerciale înregistrată în Registrul Comerțului Republicii Cehe, sau numele companiei înregistrate în Registrul Comerțului al Republicii Cehe, numărul de cont IBAN, 

b) soluționare reclamație - nume, prenume, adresă, număr de telefon, adresa de e-mail a clientului, pe baza cărora este posibilă identificarea clientului după numele și prenumele, numele și prenumele conducătorului societății comerciale sau comerciant unic, număr de identificare, număr de identificare fiscală, număr de identificare fiscală în scopuri de TVA (plătitor de taxa pe valoarea adăugată), denumirea întreprinderii înregistrate în Registrul Comerțului al Republicii Cehe sau numele companiei înscrise în Registrul Comerțului din Cehia Republica, numărul de cont IBAN,

c) expediere newsletter - nume, prenume, adresă, număr de telefon, adresa de e-mail a clientului, pe baza cărora este posibilă identificarea clientului după nume și prenume. Operatorul folosește adresa de e-mail numai dacă a avut deja o relație contractuală anterioară cu un anumit client, adică clientul a făcut deja o achiziție anterioară de bunuri sau servicii, 

d) gestionarea programului de fidelitate - numele, prenumele, adresa, numărul de telefon, adresa de e-mail a clientului, pe baza cărora clientul poate fi identificat prin numele și prenumele, numele și prenumele conducătorului societății comerciale sau proprietar unic, numărul de identificare, numărul de identificare fiscală, numărul de identificare fiscală în scopuri de TVA, denumirea companiei comerciale, înregistrată în Registrul Comerțului din Republica Cehă sau numele companiei înregistrată în Registrul Comerțului din Republica Cehă

e) publicarea unei referințe - nume, prenume, adresă, număr de telefon, adresa de e-mail a clientului, pe baza căreia este posibilă identificarea clientului după nume și prenume, 

f) o adresă de e-mail este considerată dată cu caracter personal atunci când este combinată cu date pe baza cărora este posibilă identificarea unei persoane fizice - numele și prenumele persoanei,

g) o adresă de e-mail nu este considerată dată cu caracter personal, dacă este nedeterminată, nu are legătură cu alte date care conduc la identificarea precisă a unei anumite persoane fizice.

 

5. Operatorul prelucrează doar adresa de e-mail a clientului, pe baza căreia este posibilă identificarea clientului după nume și prenume, o astfel de adresă de e-mail fiind considerată dată cu caracter personal a clientului.

6. Este autorizat să prelucreze datele cu caracter personal ale clientului, adică baza legală pe care o reprezintă:  

a) contractul cu clientul,  

b) o factură ca document fiscal pentru bunurile achiziționate, cu toate detaliile prevăzute pentru această evidență contabilă de Legea nr. 431/2002 Coll. Legea contabilității în versiunea sa în vigoare, 

c) evidența unui program de loialitate, cu date personale bazate pe acordul clientului.

7. Datele cu caracter personal sunt prelucrate de către operator pe baza consimțământului clientului, care este obținut anterior procesării comenzii, adică înainte de a face clic pe < <Trimite comanda cu obligație de plată>>, confirmând astfel că este de acord cu prelucrarea datelor sale cu caracter personal. 

8. Datele personale obținute ale clientului sunt păstrate doar pentru timpul necesar îndeplinirii scopului dat. Datele personale obținute ale clientului în acest scop:  

a) Datele personale obținute ale clientului sunt păstrate doar pentru timpul necesar îndeplinirii scopului dat. Datele personale obținute ale clientului în acest scop:  

b) evidența contabilității în toate sensurile § 35 alin. 3 lit b) Col. Nr. 431/2002 Col. Conform Legii Contabilității în versiunea sa în vigoare, datele personale ale clientului enumerate în facturi, se păstrează ca documente contabile pe o perioadă de 10 ani, după anul de referință, în timp ce operatorul asigură protecția documentației contabile împotriva pierderii, furtului, distrugerii sau avariei prin mijloace tehnice, software, care sunt securizate și împotriva utilizării lor greșite, deteriorarea, distrugerea, interferența neautorizată cu acestea, accesul neautorizat la acestea, pierderea sau furtul acestora.

9. Datele cu caracter personal obținute de operator pentru un singur scop, specificat la lit a), nu vor fi utilizate în alt scop, specificat la lit b), c) sau d). Aceasta înseamnă, că datele cu caracter personal obținute în scopul procesării comenzii nu pot fi prelucrate automat în scopul derulării programului de fidelitate, fără ca clientul să fie informat în mod transparent despre acesta, deja în momentul achiziției datelor operatorul având un temei legal pentru aceasta.  

10. Consimțământul, ca bază legală în scopul specificat la pct. 6. lit c), este necesar pentru trimiterea newsletter-ului numai persoanelor care nu au o relație anterioară cu magazinul online de pe site-ul   www.herbatica.ro.

11. Acest consimțământ trebuie dat în mod liber, fără ambiguitate, într-un anumit scop, necondiționat și separat de alte informații. 

12. Prin trimiterea de Newslettere (informații publicitare, pliante exclusiv electronic, prin e-mail), operatorul 

a) construiește și menține o relație cu clienții, îi informează despre reduceri și promoții, 

b) a creat o bază de date a clienților existenți care își achiziționează produsele, pentru trimiterea de newslettere către aceste persoane, nu este necesar acordul acestora pentru trimiterea pliantelor publicitare prin e-mail, operatorul având dreptul de a trimite newsletter-ul în mod regulat în baza interesului legitim al operatorului , care este și vânzător și este interesat să lucreze cu clienții existenți, să promoveze bunuri sau servicii după o achiziție anterioară.

 13. Drepturile persoanei în cauză/clientului, care se referă la datele sale personale și de la care sunt obținute, sunt:  

  • dreptul de a corecta sau modifica datele sale cu caracter personal în sensul § 22 din lege, 
  • dreptul de a-și șterge datele cu caracter personal în conformitate cu § 23 din lege, 
  • dreptul de a contacta Oficiul pentru Protecția Datelor cu Caracter Personal al Republicii Slovace, cu sediul Hraničná 12, 820 07, Bratislava 27, Republica Slovacă (denumit în continuare „Oficiul”), în caz de îndoială că operatorul nu respectă obligațiile sale privind prelucrarea și protecția datelor sale cu caracter personal. Oficiul este un organism al administrației de stat cu jurisdicție la nivelul Republicii Slovace, monitorizează aplicarea legii, verifică legalitatea prelucrării datelor cu caracter personal și desfășoară alte activități în sensul § 81 din lege. Fiecare cumpărător din magazinul online situat pe site-ul www.herbatica.ro poate găsi informații mai detaliate pe site-ul https://dataprotection.gov.sk/uoou/sk/content/konanie-o-ochrane-osobnych-udajov.

 14. Obligațiile Operatorului la Exercitarea Drepturilor Clientului în sensul legii:

a) corectează datele cu caracter personal incorecte sau completează datele personale incomplete în sensul § 22 din lege, fără întârzieri nejustificate, în maximum 5 zile calendaristice,

b) șterge datele cu caracter personal ale cumpărătorului și, în conformitate cu obligațiile de notificare conform § 25 din lege, la adresa de e-mail a cumpărătorului, dacă acesta o solicităîn mod expres, trimite un e-mail de confirmare cu privire la ștergerea datelor sale personale, fără întârziere, în maximum 5 zile calendaristice.

 15. Operatorul este obligat să șteargă datele cu caracter personal ale clientului, în cazul în care

a) datele cu caracter personal nu mai sunt necesare în scopurile pentru care au fost obținute sau prelucrate în alt mod,

b) perioada de reclamație a expirat de la comanda bunurilor, precum termenul de prescripție de 3 ani, iar cumpărătorul nu a comandat alte bunuri, 

c) scopul prelucrării datelor a trecut deja și datele nu mai sunt necesare în acest scop,  

d) clientul își retrage consimțământul pentru prelucrarea datelor sale personale în scopul trimiterii de newsletter,

e) clientul, în sensul § 27 din lege, pune sub semnul întrebării prelucrarea datelor sale cu caracter personal în scopuri de marketing direct, în acest caz, operatorul este obligat să nu prelucreze în continuare datele personale ale clientului care se opune, inclusiv crearea de profiluri în măsura în care este legate de marketingul direct.

 16. Datele personale ale clientului nu pot fi șterse, dacă perioada de revendicare este încă în curs. 

 17. Operatorul nu este obligat să șteargă datele cu caracter personal, dacă prelucrarea acestora este necesară:  

  1. pentru îndeplinirea obligațiilor contabile și fiscale,  
  2. în scopul arhivării în interes public (arhivare conform Legii privind arhivele și dosarele),
  3. în scopuri statistice, sau
  4. pentru dovedirea, exercitarea sau apărarea drepturilor legale,  
  5. la exercitarea unei reclamații.  

18. Operatorul prelucrează datele cu caracter personal ale clientului în sfera de aplicare a punctului 5 din prezentul document. Operatorul păstrează confidențialitatea datelor cu caracter personal pe care le prelucrează, chiar și după încetarea prelucrării datelor cu caracter personal în sensul § 79 din lege. Operatorul magazinului online situat pe site-ul www.herbatica.ro declară și, în același timp, garantează că datele personale furnizate de client sunt confidențiale și vor fi folosite doar pentru îndeplinirea contractului cu clientul și nu vor fi furnizate oricăror terți.

 

 

Această declarație de confidențialitate a fost actualizată și intră în vigoare la data de 01.10. 2022